POSTAT I » Mina dikter

» Mörkret är en skugga ur våra drömmar



När vi två står på kullen och ser hur mörkret faller över
Hela landskapet framför oss och ljuset från månen skiner
Det är allt vi kan se, genom våra pupiller som växer

När mörkret vilar över hela landskapet
Som är vår, genom den skall vi gå tillsammans
Kriget mot rädslan för mörkret
Skall vi vinna tillsammans
Bara om du räknar dina egna andetag
Och du stannar kvar vid min sida

Mörkret är en skugga, ur våra drömmar
Genom den tänker jag inte gå ensam
Inte utan dig, min vän

Månen skall leda oss genom stigen
Över landskapet, vår landskap
Jag är inte rädd för mörkret därute
Så länge du stannar kvar vid min sida

Kommentarer

Lämna kommentar:

» Namn:
Spara uppgifter

» Mailadress: (visas ej)


» URL/Bloggadress:


» Meddelande:

Trackback
RSS 2.0