POSTAT I » Mina dikter

» När havet glittrar, det är då jag vet

Ibland kan jag vara en... Typiskt poet, som vill skriva dikter till mina vänner för att visa hur mycket de betyder för mig. Fast jag vet inte om ni är ens intresserad av att läsa mina dikter då jag vet flesta av er är helt ointresserade, men kommentera gärna om ni gillar att läsa dikter eller inte. ;) Jag lägger in en dikt som rimmar, som är tillägnad en vän. :)

När solen skiner så glittrar havet
Det finns svar till varför, jag vet


När solen skiner, så stillar vinden
När solen skiner, så stannar tiden
Det är alla gånger då dina leenden
Syns till i själen genom ögonen


När du är i din ensamhet
I vissa ögonblick känner du inte dig het
Då du gärna kan göra vad som helst
Men kom ihåg, du är inte äldst


Varje gång du ler
Undrar jag om det blir fler
Av dina leenden som berör världen
Så hårt att det berör omvärlden


Lova mig en sak
Stå inte på ett tak
För att sedan döda ditt leende
För jag vet att ditt beteende
Skulle visa, att du inte alls vill stå där
Utan här


På jorden, hos dig själv för att leva genom att vara den
Som får solen att skina varje morgon

Kommentarer
♥ från åsa

me like! du är grym på att rimma :)



2009-02-27 @ 00:39:18
♥ från jessie

vilken fin dikt :)



2009-02-27 @ 00:39:46
» URL: http://jasc.blogg.se/
♥ från frida

jag gillar dikter, eller citat. show more :)



2009-02-27 @ 00:58:49
♥ från Anonym

^^ den har jag sparat i min dator.



2009-02-27 @ 01:27:56
♥ från Cecilia

så vackert :)



2009-02-28 @ 15:15:02
♥ från ebruw

fyfan jag älskar dina dikter! för jag brukar oxå poesi när jag har skrivit själv dikten, såå love! :D en vacker dag ska du göra en dikt t mig så kan jag sjunga dem till poesi! ;)



2009-03-05 @ 21:58:01

Lämna kommentar:

» Namn:
Spara uppgifter

» Mailadress: (visas ej)


» URL/Bloggadress:


» Meddelande:

Trackback