POSTAT I » Allmänt

» Mina 3½ åren är över.



Nu är mina 3½ åren på Virginska skolan över. Jag har slutat att fungera med skolan, och fick idag beskedet att jag blir sparkad från skolan. Jag blev lite förbannad först, men sedan insåg jag att det var faktiskt det bästa som kan hända mig just nu. Jag försökte verkligen med skolan, men på något sätt sa livet nej. Jag kan leva på mitt sätt nu, precis som jag vill. Jag ska skapa en egen framtid med mina egna erfarenheter, och även mina egna talanger att utnyttja. Imorgon ska jag gå till skolan för att lyssna på deras ord om hur livet utan skolan fungerar. Sedan får vi se vad jag gör.

Jag vill säga att jag har haft minnesvärda dagar på skolan med er andra som uppfyllde mina stunder så lätt. Alla lektioner som jag hatade, hade jag roligt med vissa av er. Alla lektioner som jag gillade, hade jag roligt. Även under mina dåliga, sorgliga, glada, lyckliga och underbara dagar. Jag har lärt mig ett och annat under de månaderna jag gick i skolan. Jag kommer aldrig att uppleva studenten och hur det känns att ta. Jag får nöja mig med att höra berättelser, beskrivelser och allt annat. Eller så kan jag känna på det genom mina bilder. Hursomhelst, tack för allt. :)


Till er alla som går i skolan nu, följ bara rösten inuti dig. Även om allting känns så jobbigt, toppen eller vad det än är så skall ni följa rösten inuti er. Den talar om vad du ska göra. Så var det för mig. Jag hoppar av och jag vet bara en sak om vad jag ska göra:


JAG SKA UPPLEVA LIVET GENOM ATT LEVA.  ;)

Kommentarer
♥ från Lotta

bra att du ändå är positiv till framtiden. :) de flesta som blir sparkade eller hoppar av skolan ser oftast negativt på deras framtid, synd..



2009-04-29 @ 21:22:08
♥ från Joey

Livet tar ej slut bara för man ej lyckas med gymnasiet.

Livet är mer än så. :)



2009-04-29 @ 22:16:34
♥ från julia

det var iaf bra att du försökte ändå tills du insåg det och ja lotta och joey har rätt. man kan verkligen leva livet även om man inte har tagit studenten =D



2009-04-29 @ 22:52:44
» URL: http://skrattkramp.blogg.se/
♥ från frida

sorgligt :'( men hoppas livet fungerar som det ska för dig i framöver! skapa ett eget företag, kanske haha :D



2009-04-30 @ 00:47:20
♥ från åsa

precis. go go, emypemy!



2009-04-30 @ 00:55:33
♥ från Anonym

Stackars! det är inte lätt.

man måste kämpa får gå i skolan varje dag, utan skolat eller bort så mycket.

elever lever inte gick på gymnasieskolor.



2009-04-30 @ 16:54:03
♥ från melodie

gött att du är positiv. :) inte alla passar att plugga, inkl jag men jag försöker kämpa till terminen slut och tror att jag kommer skita i plugget sen. livet har så mkt att erbjuda än bara skola, go for it :D



2009-05-01 @ 23:02:19
» URL: http://melok.blogg.se/
♥ från Ida

Alla tror att gymnasiet avgör framtiden, men det är inte sant. Min pappa läste aldrig på gymnasiet och nu är han civilingenjör, universitetslärare och gud vet vad... Så det är ett levande bevis på att gymnasiet är överskattad.



Visst, det är LÄTTARE om man har klarat av gymnasiet, men det är inte livsnödvändigt. Jag är säker på att du kommer att hitta det du verkligen vill göra nu när du är fri :)



Du kommer att hitta din väg med andra ord.



Kram.



2009-05-02 @ 00:11:37
» URL: http://bblue.blogg.se/
♥ från Malin

Skönt att läsa att du är positiv trots allt :) Det ligger något i vad ida säger, gymnasiet kan vara överskattat. jag tror på dig och är säker på att du kan göra något stort av din hobby; att fota etc. varför inte bli egenföretagare? nothing is impossible. Hoppas att du inte känner att det är hopplöst, utan att du KAN. jag vet det.



Kram på dig! :*



2009-05-05 @ 00:38:42

Lämna kommentar:

» Namn:
Spara uppgifter

» Mailadress: (visas ej)


» URL/Bloggadress:


» Meddelande:

Trackback