POSTAT I » Allmänt

» En ny systemkamera på väg

Nu är en ny systemkamera beställd och jag får antagligen den i veckan. Det blir en Nikon D60 den här gången, bara för att jag inte är nån Canon-människa så väljer jag hellre Nikon som är väldigt lätt och får lätt mig att förälska i nytagna bilder. :) Nu antar jag att ni undrar varför jag köper en ny när jag har redan min Nikon D40X, och jag skall berätta.

Min Nikon D40X är borta. Det hände för ett par veckor sedan i järntorget då jag glömde bort den medan jag var ute och tömde på min blåsa. Efter tio minuter då jag upptäckte att jag glömde bort väskan och ja, den var stulen. Det fanns inget man kunde göra mer än att kolla på hittegods måndagen därpå. Nej, ingenting = den var antagligen stulen. Så blev det en förlustanmälan. Om det råkar komma in på hittegods, så säljer jag den men chansen är knappt 0,1 % att den kommer tillbaka så nu köper jag en D60 eftersom D40X finns inte längre på marknaden, att jag beställer en ny nu eftersom jag har abstines av att få fota nu när det faller höstlöv och har en del idéer i huvudet nu. Så... Nu säger jag så här.


Next. Nikon D60! Så lätt blir ni inte av med mig + kameran runtom halsen. ;)


Kommentarer
♥ från malin

hoho. min replay borta py hahaha. men viktigt att den e typ lite gammal ;)



2008-09-22 @ 19:16:44
♥ från Maddie

haha z tss, trist ang kameran men ett plus, du får ju en splitter ny som passar dej bäst??!?



2008-09-22 @ 19:48:23
» URL: http://enmadeleine.blogg.se/
♥ från Melodie

Gah, vafan du måste se till det mer noga framöver. Jag skulle ha blitt hysterisk om min dk försvann :o. Som jag uppfattade, så hade du försäkring på den väl?



2008-09-22 @ 22:15:40
» URL: http://elama.blogg.se/
♥ från åsa

synd att det hände men alltid bättre med nya saker :) ta väl hand om din nya kamera sen du! puss



2008-09-24 @ 00:19:43
♥ från Matty

Men var glad att du får en ny än ingenting.

Jag märkte rätt längesen att min kamera har en dödpixel så jag funderar på att byta kamera eller få den på lagning. vem pallar med en blå prick på bilderna liksom? haha.



2008-09-24 @ 19:24:06

Lämna kommentar:

» Namn:
Spara uppgifter

» Mailadress: (visas ej)


» URL/Bloggadress:


» Meddelande:

Trackback