POSTAT I » Allmänt

» Good morning, the earth

Jag låg och såg hur morgonen gryr för en timme sen. Himlen är oskyldigt ljusblått nu och nakna träd vajar sakta fram och tillbaka. Fåtals löv som finns kvar, faller sakta. Fåglarna flyger förbi. Spero sitter vid fönstret och ser på hur världen vaknar till i detta andetag, detta ögonblick medan Flora ligger och tittar ut då och då mellanåt då hon sover. Solen är på väg upp, bakom dessa täta skogen och allting är så tyst. Så stilla. Så lugnt. Jag är vaken nu och väntar ut de sista timmar här i lägenheten, i detta hus, i detta område och Örebro.


Jag har tillbringat nyss med mitt täcke i soffan och tittat på Resan till jordens medelpunkt. Den fick mig att leva in i filmen, det handlar om en försvunnen bror och allting ledde till medelpunkten i jorden och det finns liv därnere och allt. Jag älskar att kunna drunkna in i filmens handling. På engelska "Journey to the center of the earth" heter den som det står inne på tankafett.com.


Kommentarer
♥ från Sophie

Den såg jag o simon åxå igår ;P me like <3



2008-10-25 @ 11:29:25
♥ från malin

tankar hem den :) och fy på dig som sov noll haha.



2008-10-25 @ 16:58:17
♥ från malin igen

nej, har filmen redan såg jag nyss haha :) då ser jag den ikväll!



2008-10-25 @ 16:59:55

Lämna kommentar:

» Namn:
Spara uppgifter

» Mailadress: (visas ej)


» URL/Bloggadress:


» Meddelande:

Trackback