POSTAT I » Allmänt

» ROLIGA MAT/DRICKHÄNDELSER

Jag satt och pratade med en kompis om olika roliga mat/drick-händelser. Det här är några som jag själv minns:

- Hemma hos mig själv i Baronbackarna, Örebro satt jag mittemot Joey som satt andra sidan om kökbordet. Hon satt där och berättade någonting medan jag åt. I detta ögonblick skulle jag dricka mjölk, och hon berättade hur hon låg i sin säng så att jag började garva så hårt att det mjölken sprutade helt fritt rakt över bordet, till Joey.

- Hemma hos Jessie's morsa's fd lägenhet i Almby åt vi majskolvar. När jag skulle precis låta mina tänderna bita i men då gick någonting snett. Majsbitarna sprutade verkligen hårt, rakt mot väggen. Självklart började Jessie asgarva.

- I Ekershus satt vi andra och åt kycklingsallad. Jag satt där med Vera och de andra hade precis ätit färdigt. Vi pratade någonting och jag minns inte vad men jag började garva att saften åkte rakt in i kycklingsalladen. Oskar kom sent p.g.a nån träning och började ta för sig av salladen.

- I Heden drack jag Oboy och jag minns inte heller vad men jag började garva att oboy sprutade över till Romels vita tröja.

- Hemma hos mormor och morfars sommarstuga i Bergshamra (I Norrtälje, och är såld idag) skulle jag och Elin äta jordgubbar. Vi satt på vårt rum och jag tog en jordgubbe in i munnen. Jag skulle tugga, men på något sätt hann jag tyvärr inte så jordgubben rullade direkt in i halsen. Den fastnade bara där, så jag försökte svälja hårt men den åkte väldigt långsamt ner. Men jag fick ingen andnöd, som tur är. När det väl hände då skrattade Elin något hårt åt det under händelsen! Tänk om den kunde ha varit min död? Men iallafall, jordgubben var också så jävla fet. Och det hände för ca 10-12 år sedan.



Nu vill jag gärna att ni delar av er med likadana händelser, gärna de roligaste eller värsta! Skriv gärna dom i kommentarfältet ;)

Kommentarer
♥ från Vera

Minns det hårt!:D

love de hårt.. skrattade som fan!! <3



2009-07-08 @ 01:56:58
♥ från Syster

haha jag tänker bara på då du svalde den hela jordgubben hos mormor och morfar i stugan :D



2009-07-08 @ 10:00:55
♥ från Martina

Viiiiinkar se mig



2009-07-08 @ 10:45:20
» URL: http://loveliii.blogg.se/
♥ från Rebecca

haha! :) nu har jag skrivit om mina . ;)



2009-07-08 @ 12:02:15
» URL: http://shjetan.blogg.se/

Lämna kommentar:

» Namn:
Spara uppgifter

» Mailadress: (visas ej)


» URL/Bloggadress:


» Meddelande:

Trackback