POSTAT I » Allmänt

» Firandet i förskott

Tidigare idag kom syrran + Peter och mormor förbi för att fira min födelsedag i förskott eftersom jag, mina föräldrar och katterna åker iväg till Örebro. Snacka om att åka långt på ens födelsedag, men det skadar inte. ;) Jag fick ett par tvål av mormor, vilket var gulligt då hon inte visste vad jag vill ha och så fick jag också en femhundring av henne, vilket jag tänker absolut spendera dem på zebratavlan. :) Sedan fick man en plastväxt  med en svart fjäril av syrran och Peter, haha, jag är verkligen en usel skötare när det gäller levande växter :D + en grå skål. Jag är fattig på skålar hemma så blev det ju bra, det. Och så en smörgåsgrill av syrran Linda + hennes familj. Sedan av mina föräldrar får jag pengar, och jag fick bestämma vad pengarna skulle gå till. Då valde jag mat. Storhandla mat, alltså.

Jag: Nu vet jag! Pengarna kan gå åt mat.
Mamma: Mat? Mat som födelsedagspresent?! Är du säker?
Jag: Ja?
Mamma: Okej...

Tycker ni att det är dumt att få mat i födelsedagspresent? Det kan låta konstigt, men man sparar då massa pengar på köpet eller hur? :D Jag är iallafall nöjd. Jag kunde ha köpt något nytt till kameran, men det väntar jag med i ett tag till. :)


 


Samtidigt blir det mer nu så här:

Som liten handlade det om att få det man vill ha, men nu handlar det om att få det man behöver.  Det får en att känna sig vuxen. x)

Kommentarer
♥ från Malin

skönt mathandla :D



2009-02-21 @ 18:37:56
♥ från Melodie

Nej det är inte dumt alls. Jag gör sånt själv också :D



2009-02-21 @ 18:58:19
» URL: http://melok.blogg.se/
♥ från julia

det e verkligen smart tänkt ang mat. borde göra det nångång när jag inte vet vad jag vill ha ;)



2009-02-22 @ 01:09:47
» URL: http://skrattkramp.blogg.se/
♥ från åsa

haha, söt du :D

när man inte vet vad man vill ha så lika bra att mathandla.



mm, så sant.. nu när man är äldre så önskar man sig saker som man behöver. :)





2009-02-23 @ 19:50:35
♥ från kabahaki <3

ha ha ja, det stämmer verkligen :P



2009-02-23 @ 22:09:43
♥ från Malin

Oo, många uppdateringar, me happy! Håller med iallafall, man önskar sig hela världen som liten, men med åldern, så är man bara nöjd med vad man redan har. :)



2009-02-25 @ 21:47:15
» URL: http://bayswater.blogg.se/

Lämna kommentar:

» Namn:
Spara uppgifter

» Mailadress: (visas ej)


» URL/Bloggadress:


» Meddelande:

Trackback