POSTAT I » Allmänt

» Usch.

Jag ligger och pratar med Joey om hundar. Hon vill skaffa en hund, och jag önskar mest av allt att hon aldrig skaffar en doberman men då säger hon att en kuperad dobermann är sjukt snygg! Jag har tyvärr mina fördomar mot rasen efter att ha blivit attackerad av rasen, för ca 13 år sedan. En liten 8åring på gården som tar upp hundarnas kramdjur, och blir attackerad för det. Tur att jag hade min kära pappa som sprang och kastade ut mig över staket. <3

Vad hade hänt om pappa inte fanns på plats? Vad tror ni?

Men dock får jag en rolig "film" i huvudet som går i slowmotion hur pappa kastar ut mig över staket. Synd att jag inte minns hur jag landade på marken eller något så. En komisk tragedi... Men trots allt, måste jag ändå ta bort min fördom mot rasen + kuvaz som också var en av dom som anföll mig.

Några frågor angående attacken? Fråga gärna på.

Kommentarer
♥ från linda

ack, synd att jag ej har dobermann för du skulle kunna träna bort din rädsla. jag skulle annars ha en dobermann nu. men vi hade ej kemi för varann och så var ägare skumma, de sade att han var inte hundaggressiv, men de var han och bet mej när jag korrigerade honom. så vägrade mina föräldrar ha kvar honom, hann bara ha honom en natt (skulle ha på prov en vecka). ack, efteråt hade jag respekt för dobermann, men när jag jobbade på hunddagis. så fanns de en dobermann där och jag ville jobba med honom och han var hur urgullig som helst. så min repsekt å rädslan har gått över :)



2009-04-20 @ 12:47:52
» URL: http://astirazalea.blogg.se/
♥ från Joey

Hahah, men såna hundar är faktiskt sjukt snygga! Om du kunde skita i din rädsla och se dobermann på RIKTIGT. Då skulle du kunna se hur snygga dom är ;)

Jag kan faktiskt förstå att du blä dom pga mkt äventyr-händelse.



Jag smågarvar nu pga din pappas röv. (K)



2009-04-20 @ 13:03:35
♥ från Rebecca

älskar dobermann! jävla fin. :)



2009-04-20 @ 15:22:25
» URL: http://shjetan.blogg.se/

Lämna kommentar:

» Namn:
Spara uppgifter

» Mailadress: (visas ej)


» URL/Bloggadress:


» Meddelande:

Trackback