POSTAT I » Mina dikter

» En ängel från ovan

När mina tårar fäller, likt ett strömmande hav
Nedanför mina runda kinder
Det är då jag vet vems händer som gärna tar emot mina sorgsna ord
Varje gång de behöver blotta sig själva


Hon finns där bakom sitt långa bruna hår
Med ett smittsamt leende som alltid finns där


När jag skrattar att lyckan hoppar i halsen min
Medan mörkret är långt ifrån lyckan
Vet jag vem som gärna tar emot mina ord som ler
Med sina händer så försiktigt, likt glas som lätt går sönder om det faller


På hennes rygg växer det ett par vingar
För hon är en ängel från ovan


I detta ögonblick då jag tar mina egna andetag
Med mina mörkblåa ögon på fladdrande ljus som sakta
Sprider ut en ljuvlig doft, vanilj och jag vet


Hon räcker fram sina händer, så redo hon kan bli
och det sjunger


"Give me your soul
and I will lay your life in my hands"


Ett par händer som helar
En helande människa med vingar
Likt en ängel från ovan

Kommentarer

Lämna kommentar:

» Namn:
Spara uppgifter

» Mailadress: (visas ej)


» URL/Bloggadress:


» Meddelande:

Trackback
RSS 2.0