POSTAT I » Allmänt

» Mormors ord

Just det, ja. Tidigare idag var jag som sagt, hos mormor där jag kom på att jag fick aldrig höra hur hon och morfar träffades så tog jag och frågade. Då svarade hon rätt snabbt, hon mindes den dagen som om det vore igår...

"Vi var grannar från början, vi bodde mittemot varandra. Sedan flyttade jag, men kom tillbaka sedan till Bergshamra. Det var den 17 maj 1952. Det var en sommardag, jag och några vänner var ute i sjön och rodde en båt. Då kom det en motorbåt förbi oss, och det fanns några killar i den. En av dom var Olle, han frågade om jag ville hänga med dom i båten. Och det gjorde jag."

Efter den dagen höll deras kärlek kvar. De förlovade sig i februari året efter de träffades, i en restaurang då det kom personalen fram och spelade musik för henne, det handlade något om blommor. Efter den dagen var de gifta i 51 år, sida vid sida. När morfar dog, valde mormor samma låt till begravningen. För att minnas.



Låter det där inte äkta kärlek? :') Som om det vore ur en 50-tals film...


PS. Rätt berättelse och rätt datum, syrran? :D DS.

Kommentarer
♥ från jiin

ååå, sann kärlek! =)undrar om d kommer att hända mig? hitta den kärleken? =D



2008-12-27 @ 01:22:25
♥ från malin

åh. vackert :)



2008-12-27 @ 02:20:02
» URL: http://oostman.blogg.se/
♥ från frida

ååh.. vilken kärlek....... v :')



2008-12-27 @ 03:16:57
♥ från Anonym

Så underbart. :) Har oxå pratat med farmor om farfar. Hon sade att hon ville ej ha farfar först men han envis fan och kom till hennes hus och bankade på dörren varje dag. Farmor vägrade att öppna dörren. Men till sist öppnade hon dörren och blev kär i farfar :D de träffades på en spårvagn i sthlm pga farmor snackade finska med sin syster :p



gifta i typ 53 år dom. Sjukt ju. Dina morföräldrar var jätte söta på kortet ^^



2008-12-27 @ 12:31:44
♥ från Syster

jag tror det stämmer :D jag och datum är inte dde bästa vänner tyvärr!



2008-12-27 @ 23:26:10
♥ från Martina

Vackert!!!! :) De som levde förr tiden har oftast sanna kärleken, härligt! :)



2008-12-29 @ 12:15:12
» URL: http://loveliii.blogg.se/

Lämna kommentar:

» Namn:
Spara uppgifter

» Mailadress: (visas ej)


» URL/Bloggadress:


» Meddelande:

Trackback